counter create hit

مطالب مرتبط:

مواد خوراکی مفید برای سلامت قلب را بشناسیم

محققان توصیه می کنند رژیم غذایی سالم و متعادل موجب می شود سلامت قلب و عروق حفظ شود.

بهرام زند، صدای نوستالژیک دوبله ایران درگذشت

بهرام زند، صدای نوستالژیک دوبله ایران درگذشت

قرعه اولین خبر ناگوار سال ۹۷ جامعه هنری کشور به نام استاد بهرام زند، صدای ماندگار دوبله سینما و تلویزیون ایران رقم خورد. این پیشکسوت دوبله کشورمان شامگاه ۱۸ فروردین بخاطر ایست قلبی در سن هفتاد سالگی درگذشت. او در سال ۱۳۲۸ در تهران به دنیا آمد و فعالیت دوبله را از س ...

روزهای امیدوارانه بازیگر هالیوودی بعد از جدایی

جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید. در این سایت شما هر روز گزید ه ای از آخرین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، سرگرمی و دانستنی ها، آشپزی، فیلم و عکس هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و ... را دنبال خواهید کرد. همچنین «تابناک باتو» ...

۵ موضوعی که سبب خالی شدن باتری موبایل می شوند

۵ موضوعی که سبب خالی شدن باتری موبایل می شوند

هیچ چیزی بدتر از دیدن هشدار اتمام باتری موبایل در جایی نیست که به هیچ گونه منبع شارژی دسترسی ندارید. با اینکه بیشتر اسمارت فون های امروزی گزینه ای برای مصرف بهینه انرژی دارند و تا حد زیادی به عمر باتری هایشان افزوده شده است، اما همچنان پیش می آید که در مواقع ضرور ...

دوئل پورشه پانامرا و مرسدس-آام گ GT 4

دوئل پورشه پانامرا و مرسدس-آام گ GT 4

در سومین قسمت از دور دوازدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت های خودرویی پدال امروز به سراغ گروه سدان های کوپه رفته ایم که دوئل قبلی آن بین مرسدس بنز CLS و ب ام و سری 6 گرن توریزمو برگزار شد. در این دوئل مجموعاً تعداد 2007 رأی به ثبت رسیده است ک ...

این کره ای کاردرست! نقد و بررسی کیا استینگر GT-Line

این کره ای کاردرست! نقد و بررسی کیا استینگر GT-Line

رشد برند کره ای کیا در سال های اخیر به خوبی مستندسازی شده است. در حالی که سوپرمینی ها و خودروهای کوچک این برند ارتقا یافته اند طیف محصولات شاسی بلند و کراس اوور این خودروساز نیز شامل 5 مدل است. اما این استنیگر است که نشان دهنده تکه ...

وزیر ارتباطات: پیام رسان های ایرانی هرگز اطلاعات کاربران را در اختیار کسی قرار نمی دهد

رسانه کلیک – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه لایحه ای به دولت در زمینه حفظ حریم خصوصی و صیانت حقوق شهروندی در فضای مجازی خبر داد و تاکید کرد: شبکه های پیام رسان داخلی امنیت دارند و هرگز اطلاعات خصوصی افراد در اختیار کسی قرار نمی گیرد. به گزارش کلیک ب ...

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۷: از «تعطیلات نوروز» تا«بیکاری»

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۷: از «تعطیلات نوروز» تا«بیکاری»

حداقل حقوق و دستمزد سال ۹۷،  چیزی حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان است. یعنی حق بیمه اجباری کارگران، برای  کسانی که بیمه خویش  فرما پرداخت می کنند، حدود ۳۶۰ هزار تومان خواهد بود.همچنان حداقل حقوق ماهانه  مصوب سال ۹۷، بسیار دور تر از خط فقر ۲ میلیون و خورده ...

ارتباط بی خوابی های شبانه با خطر آلزایمر

بررسی ها نشان می دهد که بی خوابی های شبانه با خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است.

چگونه با حسادت فرزند اول نسبت به فرزند دوم برخورد کنیم؟

چگونه با حسادت فرزند اول نسبت به فرزند دوم برخورد کنیم؟

برای خیلی از خانواده ها که تصمیم دارن فرزند دوم داشته باشن حسادت کودکان مسئله ایه که همیشه به عنوان یک دغدغه مطرحه. آیا فرزند اول با این قضیه کنار میاد یا خیر؟ آیا ممکنه بهش حسادت کنه؟ چه رفتاری داشته باشیم که مانع از ایجاد حسادت بشه؟ این سوالها بسته به ...

کشورهای شمال اروپا شادترین مردم را دارند

کشورهای شمال اروپا شادترین مردم را دارند

چندی پیش فنلاند، نروژ و دانمارک به عنوان شادترین کشورهای جهان معرفی شدند. این خبر چندان عجیب به نظر نمی رسید زیرا در سال های گذشته نیز سرزمین های نوردیک در کنار کشور سوئیس در صدر خوشحال ترین جوامع بشری قرار داشتند.این در حالیست که به گزارش «سازمان شادی جه ...

آیا سدان های کشیده قامت فرانسوی انتخاب های خوبی هستند؟

آیا سدان های کشیده قامت فرانسوی انتخاب های خوبی هستند؟

قیمت سیتروئن c5، قیمت پژو 407 سیتروئن و پژو هر دو در ایران تجربه های خوبی را پشت سر گذاشته اند. فروش بالا، دستیابی به درصد بالایی از اعتماد مشتریان و در نهایت هم انتقال هرچه جزئی تر تکنولوژی. این نکات حقیقتاً در مورد هر دو برند فرانسوی اتفاق افتاده است. نکته ی قابل بحث دیگری که در خصوص محصولات پژو و سیتروئن در ایران وجود دارد، و آن هم اتفاقاً برای هر دو برند به شکل مشابه بوده، این است که معمولاً محصولاتی از این دو کمپانی اروپایی وارد ایران شده که در زمان تولید در ایران و یا حتّی در زمان واردات آن به داخل مرزهای ما، خط تولید آن در اروپا و یا در سایر نمایندگی های تولیدی دو شرکت، از دور خارج شده و عملاً محصولات دست چندم در رده ی تولید به حساب می روند. نمونه های فراوانی این موضوع را می توان به راحتی نام برد؛ پژو 405، فیس لیفت 405 با عنوان پرشیا، که تقریباً نماینده ی ضعیفی از مدل 406 هم بود، پژو 206 و حتّی  پژو 207 و سیتروئن زانتیا. هم اکنون نیز که مدتی نزدیک به ده سال از حضور سیتروئن C5 و پژو 407 در ایران می گذرد و احتمالا همه می دانیم که تولید سیتروئن در 2009 و تولید پژو 407 در اروپا در 2010 و برخی کشورهای دیگر متوقّف شده است. البته نسخه ی فیس لبفت و تقویت شده ی سیتروئن سی 5 هم اکنون با نام سی 5 نیو در ایران نیز در دسترس است. اینها البته نکاتی است که بیشتر نقد بر وارد کننده است تا نقد بر کمپانی تولیدکننده، لیکن سود و سکوتی در این موضوع که در کفه ی ترازوی فرانسوی ها قرار می گیرد، نکته ی غیر قابل اغماضی است. به هر روی، در باب سیتروئن C5 و پژو 407 در ایران می توان سخن های خوشنودکننده ای هم شنید. مثلاً هردوی این خودروها، پس از بنز و بی ام و که از انواع لوکس و اسپورت خودرو اروپایی در ایران هستند، توانسته اند در ردیف اولین سدان های خانوادگی بزرگ قامت اروپایی در ایران قرار بگیرند. فضای وسیع و کیفیت اروپایی (البته با چند  سال تأخیر) از ویژگی های انکار ناپذیر دو سیتروئن C5 و پژو 407 است. ضمن اینکه C5 پیش از بسیاری از سدان های کره ای و ژاپنی حاضر در ایران، استاندارد ایمنی 5 ستاره ی E-NCAP را عرضه می نمود. جالب است بدانید که پژو 407 و سیتروئن c5 در شاسی و حتّی سیستم فنّی اشتراکاتی دارند و هردو بر اساس پلتفرم FP3 مؤسسه ی پژو-سیتروئن ساخته شده اند. این یعنی که تجارب دو کمپانی صاحب نام و با تجربه در عرصه ی تولید سدان های کاربردی، در این دو محصول جمع شده است. لذا می توان انتظار داشت که در سطح کارایی نیز مشابهت هایی در سیتروئن C5 و پژو 407 وجود داشته باشد. اولین نکته ی بارز این مشابهت ها، موتور 2 لیتری مشترک با 143 اسب بخار قدرت است. 4 سیلندر و 16 سوپاپ به علاوه ی 200 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه نیز آمارهای یکسان دیگر این موتورهاست. با اینکه در سیستم انتقال قدرت استقلال بیشتری به خرج رفته و پژو گیربکس 5 دنده ی دستی و سیتروئن 4 سرعته ی خودکار را انتخاب نموده اند، -البته 407 هایی نیز با جعبه دنده ی 4 سرعته ی مشابه سیتروئن دیده شده است- لیکن بازدهی دو خودرو در باب سرعت نیز حدوداً مشابه است. مثلاً شتاب صفر تا 100 پژو 407 معادل 9.1 و شتاب صفر تا 100 سیتروئن  C5 معادل 9.7 ثانیه است. سقف سرعت سیتروئن C5 و پژو 407 نیز به ترتیب با ثبت اعداد 209 و 213 کیلومتر بر ساعت تقریباً یکی است.  مصرف سوخت در این سیستم تولید و انتقال سرعت نیز در هردو مشابه است. سیتروئن c5 در سیکل ترکیبی جاده و شهر در هر 100 کیلومتر 8.4  لیتر بنزین مصرف می کند. پژو 407 نیز در وضعیت مشابه 8.1 لیتر مصرف سوخت دارد. در خصوص استانداردهای آلایندگی نیز کیفیت اروپایی هردو، که البته مربوط به اواسط دهه ی پیشن میلادی است مؤید سطح یورو 4 در آلایندگی محیطی است. چرا که اگزوز های هردو ماشین در یک کیلومتر رانندگی حدود 190 گرم دی اکسید کربن را به هوای گسیل می دارد. در مورد بدنه و طرّاحی البته پژو سابقه ی دلچسب تری دارد و این سابقه سبب شده تا پژو 407 نیز از مقبولیت خوبی برخوردار شود. لیکن با رعایت تمام جوانب انصاف و دقّت می توان گفت که طرّاحی سیتروئن c5 لااقل باب میل سلایق ایرانی نیست. بیش از حد اروپایی است و زوایای غریبی برای چشم های ایرانی دارد.  ضمن اینکه ابعاد بدنه ی سیتروئن c5 نیز به وضوح از پژو 407 بزرگتر است. سیتروئن C5 و پژو 407 هر دو دیفرانسیل جلو هستند و از سیستم تعلیق جدید بهره می برند که تا پیش از آنها درکمتر اتومبیلی مشاهده شده است. سیستم فنربندی و نگهدارنده ی محور به شکل جناغی بیشتر در کراس اوورهای آفرود مشاهده شده، و سیتروئن-پژو با به کارگیری این سیستم در پلتفرم، توجّهات زیادی را جلب نمود. امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی نیز سطح مطلوبی دارد و برای سیتروئن C5 و پژو 407 تقریباً یکسان انتخاب شده است. 7 کیسه هوا در سیتروئن c5 و 6 تا در پژو 407 تعبیه شده است. سیستم ترمزهای ضد قفل نیز با در بر گرفتن فنّاوری های سه حرفی فراوان (ABS - EBA - EFB - REF - ESP - ASR) اطمینان بخش توقف های ایمن در هر دو خودروی سیتروئن C5 و پژو 407 شده است. کروز کنترول، سنسور پارک و ... از امکانات الحاقی به این دو سدان فرانسوی است. قیمت سیتروئن C5 در در بازار ایران بر طبق آخرین آمار بازه ی بسیار ناهمگونی از 65 تا 110 میلیون تومان را در بر می گیرد و قیمت پژو 407 نیز در بازه 63 تا 70 میلیون تومان قرارمی گیرد.